Nya tag

Sitter hemma idag igen , har haft en vecka med ryggont..känner sig som en väldigt, väldigt gammal tant, Så länge jag rör på mig så funkar ryggen , men sitter jag , ligge så är det som den låser sig och smärtan går ner i benen.
Men efter ett antal läkar besök genom åren så får man höra ja du är kvinna över 30...du väger för mycket ...överläkaren på nynäshamns sjukhus sa att jag hade fel stol på jobbet , men hon skulle vara så snäll och skänka mig en magnetröntgen...snällt va! och det visade sig då att jag hade 2 st duskbråck i ryggen, men ojdå då hade det gått ett år!!
Ja sen jag fick diskbråck så är ryggen inte som den brukade vara , bara skit!!
Vissa gången värre andra bättre .
Men men iallfall så satt jag o tittade på dumburken på Rachel Ray och blev inspirerad att försökagå gå ner i vikt och inte smita ut till frysen och tina Thomas goda bullar som suktat mig hela morgonen ...Jag har avstått YES!!! känner mig riktigt nöjd. Började igår med en cambridge kur igen och när jag sitter där så knackar det på dörren...Min kompis står där med en sallad..shit då får äta den och köra en kombinerad kur ( vad motståndskraftig man är) jaja käkade den iallafall och sen på kvällen käkade jag lit mager köttfärsås o spaghetti . Men idag ska jag klara av att bara äta Cambridgesoppor och så i 2-3 veckor till.
Även min sambo har satt igång med cambridge och har han bestämt så funkar det inge fusk där , fattar inte ! Jag blir så godissugen ibland att man skulle göra vad som helst för en liten godisbit , riktigt jobbigt.
Jag kan erkänna en sak, Moa o Max fick varsin chokladask på deras födelsedag ...hm vad jag vet så gillar inte dom sån choklad så vem har ätitaav dom Jo jag så igår, tog jag mig mod och slängde dom! Jobbigt men jag gjorde det, tänkte ingen här hemma behöver dessa! absolut inte jag .
Nej nu ska jag ut och gå för att få igång ryggen, ibland vill man inte röra på sig men man vet att ryggen mår bättre . Man får helt enkelt försöka tänka på alla fördelarna som: jag mår bättre, ryggen blir bättre , jag blir piggare och på köpet kanske några kilon droppar av .
Ska även gå in badrummet ta tag i bit hår där bak och klippa, är så trött på mitt lockiga hår. Min frisör kommer väl att bli tokig på mig. Men en fördel finns med lockigt hår det syns inte så mycket när man sjäv har klippt sig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0